بهترین مراکز خرید استانبول کدام ها هستند؟(قسمت دوم)

به گزارش مجله سرگرمی، بهترین مراکز خرید استانبول

همانطور که می دانید، دلایل بسیاری برای انتخاب تورهای استانبول وجود دارد ولی گذشته از همه این جاذبه ها، موردی که بسیاری از گردشگران را به خرید بلیط استانبول جذب می نماید، مراکز خرید فوق العاده استانبول است که تجربه ای تکرارنشدنی را برای شما بوجود می آورد.همه این مراکز خرید از بازار بزرگ استانبول به عنوان منزلگاه بزرگترین بازار سرپوشیده جهان، الهام گرفته اند. در قسمت اول به 5 مورد از بهترین مراکز خرید اشاره کردیم و در ادامه 5 مورد دیگر از بهترین ها که متشکل از فروشگاه های تجملاتی، رستوران های عالی و شهربازی می باشند را معرفی می کنیم.

بهترین مراکز خرید استانبول کدام ها هستند؟(قسمت دوم)

6- فوروم استانبول | Forum Istanbul

این مرکز خرید دارای 5000 نفر کارمند و صندلی 280 برند محلی و بین المللی است. این مرکز خرید در سال 20 میلیون بازدیدنماینده دارد.بزرگ ترین جاذبه این مرکز خرید غول آسا تورکوآزو، آکواریومی دارای 10،000 گونه آبزی در مساحت 8000 متر مربع است. تورکوآزو، اولین و بزرگ ترین آکواریوم ترکیه است که فوروم استانبول را تبدیل به اولین مرکز خرید جهان با وجود آکواریوم می نماید. بازدیدنمایندگان می توانند از میان طولانی ترین تونل های زیرآب عبور نمایند و زاویه 270 درجه ای را تجربه نمایند که به آنها اجازه یکی شدن با موجودات دریایی و با پوشیدن لباس غواصی و پریدن به داخل آب را می دهد.فوروم استانبول منحصر به فرد است و بعد جدیدی به بازار خرده فروشی فعلی در منطقه می بخشند. طرح این مرکز تجربه شهری معاصری با بلوار، ورودی ها، دهلیزها، فضاهای آزاد و ساختمان های یادبود ارائه می دهد. اثر متقابل این عناصر، خیابان ها با مناظر زیبا، جاده های باریک با سایه های سنگین و میدان های اصلی با ویژگی های فضایی متفاوت ایجاد می نماید. فضای بازی با منظره فوق العاده، برای فستیوال ها، کنسرت ها، بازارها و رویدادهای ورزشی بسیار مناسب است. فوروم استانبول تبدیل به نقطه مهمی خواهد شد که خریداران و بازدیدنمایندگان را از تمام نقاط استانبول به خود جذب می نماید.

7- آکمرکز | Akmerkez

آکمرکز یکی از مراکز خرید استانبول به شمار می رودکه بسیار مورد تقدیر قرار گرفته است.کنسول بین المللی مراکز خرید (ICSC) در سال 1995، آکمرکز را به عنوان بهترین مرکز خرید در اروپا انتخاب کرد. در سال 1996، آکمرکز به عنوان بهترین مرکز خرید جهان توسط ICSC انتخاب شد و هم چنین بالاترین رتبه در زمینه طراحی و توسعه را دریافت کرد. با وجود 246 فروشگاه همچون لباس های زنانه، مردانه، بچگانه، اسباب بازی، لوازم منزل، کفش، ورزشی، غرفه های کادو در کنار رستوران، سینما، آرایشگاه، بانک، صرافی، محصولات الکترونیکی، کفاشی، خیاطی و سوپرمارکت برای برطرف تمام نیازمشتریان ایجاد شده است. به تازگی اعلام شده که 25 میلیون دلار برای برنامه حفظ موقعیت اول آکمرکز که پیشرو در خرده فروشی ترکیه است، هزینه شده است. طراحی جدید شامل نوآوری جامع در معماری خارجی، طراحی داخلی، نورپردازی، علامت گذاری، سبک جدید برای رستوران و منطقه فودکورت است. تمام مرکز، حسی متفاوت از خرید به سبک زندگی لوکس را القا می نماید. در طراحی این مرکز خرید به مدرن ترین روش، از طرح بوسفوروس (مشهورترین راه آب استانبول که اروپا را به آسیا متصل می نماید) الهام گرفته شده است. مرکز جدید مملو از شکل ها و فضاهای ظریف و منحنی است.

8- جواهیر استانبول | Istanbul Cevahir

جواهیر استانبول بزرگ ترین مرکز خرید اروپا و دو دومین مرکز خرید بزرگ جهان است.مرکز خرید جواهیر دارای مساحت کل 620،000 مترمربع در 6 طبقه است و هزینه ساخت آن 250 میلیون دلار است. 280 فروشگاه در آن قرار گرفته است که بعضی از این برندها برای اولین بار در ترکیه به فروش می رسند؛ این مرکز 24 رستوران فست فود و 14 رستوران خاص دارد.زیر سقف این مرکز، سِن بزرگی برای رویدادهای متنوع و 12 سینما شامل سینمای IMAX 3D وجود دارد. جواهیر دارای یک سینما برای بچه ها، امکانات تفریحی و یک سالن بولینگ است و یک چرخ و فلک بزرگ داخل مرکز خرید می چرخد. بزرگ ترین ساعت جهان که اعدادش هر کدام 3 متر است و از سقف 25000 متری شیشه ای جواهیر آویزان است.

9- ساپ پیره | Istanbul Sapphire

ساپ پیره که به معنی یاقوت کبود است، مانند جواهری بزرگ در شهر استانبول می درخشد. ساپ پیره یک مرکز خرید و مسکونی لوکس و یکی از بلندترین ساختمان های بلند استانبول است.یک ساختمان که از قلب مرکز جدید استانبول، بویوکدِرِ کادسی، برخواسته است. یک ساختمان هوشمند، دوستدار محیط زیست، انرژی کارآمد با باغ های عمودی که رابطه میان انسان و طبیعت را حفظ می نمایند که نه تنها دارای فضاهای اجتماعی، بلکه دارای بزرگ ترین محل تمرین گلف در استانبول است. ساپ پیره استانبول در حال پیشرفت برای جایگزین کردن محیط زندگی برتر در استانبول است .ساپ پیره استانبول یا ساپ پیره، بلندترین ساختمان در منطقه تجاری استانبول است و دومین ساختمان بلند در استانبول و ترکیه (پس از الماس استانبول واقع در منطقه تجاری مسلک) است. ساپ پیره دارای 54 طبقه بالای سطح زمین می باشد که می توانید از خرید در آن لذت ببرید.

10- مرکز خرید برج ترامپ | Trump Tower

مال برج ترامپ استانبول، تجربه خریدی فوق العاده از پنجمین شهر بزرگ جهان را ارائه می دهد.مال برج ترامپ در استانبول، نخستین شعبه با نام ترامپ در اروپا به شمار می رود که در سال 2012 افتتاح شد. 175 فروشگاه ارائه دهنده ترکیب منحصر به فرد مد، سرگرمی و رستوران در محیطی به مساحت 43600 متر مربع در مرکز خرید واقع در منطقه سیسلی قرار گرفته است.یکی از اصلی ترین نوآوری هایی مال برج ترامپ، مرکز خریدی برای بچه ها است که مساحت آن به حدود 9000 متر مربع می رسد و در آن بچه ها می توانند سرگرم شده و به فعالیت بپردازند. فروشگاه بچه ها که به طور خاص برای بچه ها طراحی شده، خانه اولین تئاتر دیزنی با ظرفیت 600 نفر است.پیور فیتنس، یک برند در حال پیشرفت بین المللی در مساحت 3300 متر مربعی خدمات خود را ارائه می دهد. ساختمان کلی برج 260.000 متر مربع، شامل برج مسکونی 37 طبقه و نیز برج 37 طبقه اداری است.

tafatton.ir: تفطن، گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

faceraz.ir: فیس راز | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

batask.ir: باتسک | مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: الی گشت
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 69581

به "بهترین مراکز خرید استانبول کدام ها هستند؟(قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مراکز خرید استانبول کدام ها هستند؟(قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید