سوانح رانندگی عامل مرگ و میر 40درصد تهرانی ها، منطقه6 در رتبه اول

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، حمید سوری رئیس مرکز تحقیقات ارتقاء ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها در مراسم رونمایی از کتاب راهبردهای عملیاتی سند چشم انداز کلانشهر تهران گفت: متأسفانه در سال های اخیر شاهد افزایش مرگ عابران پیاده هستیم که دلیل این امر آسیب پذیرتر شدن محیط های شهری برای شهروندان است.

سوانح رانندگی عامل مرگ و میر 40درصد تهرانی ها، منطقه6 در رتبه اول

این استاد دانشگاه شرح داد: کلانشهرها گسترش بیشتری می یابند و در این محیط پیچیده، انسان آسیب پذیرتر می گردد و با حوادث بیشتری رو به رو است.

وی به مرگ عابران پیاده در ایران اشاره نمود و گفت: این آمار در کشور ما سالانه 17 هزار مرگ است که البته بر اساس آمارهای دیگر این عدد به 25 هزار فوتی هم می رسد.

سوری اضافه کرد: ایران یکی از پرخطرترین راه های درون شهری و برون شهری را در دنیا داراست و در مقایسه با کشورهای مشابه به لحاظ جمعیتی می بینیم که وضع ایران وخیم تر از این کشورها است.

رئیس مرکز تحقیقات ارتقاء ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها ادامه داد: ایران به لحاظ جمعیتی با آلمان نزدیک است؛ کشور آلمان سالانه 3 هزار مرگ عابر پیاده را داراست که در مقایسه با ایران شاهد تفاوت چشمگیری هستیم. این را هم باید اضافه کنم که تعداد خودروها در آلمان سه برابر ایران است.

وی تأکید کرد: متأسفانه باید بگویم محیط های شهری ما خودرو محور هستند نه انسان محور؛ لذا انسان در این محیط ها احساس امنیت نمی کند.

سوری با بیان اینکه در این میان خردسالان و کهن سالان بیشتر از دیگر قشرها قربانی حوادث می شوند، گفت: متأسفانه در فضای شهری می بینیم که به حقوق انسان ها تعرض می گردد.

وی در سرانجام گفت: 40 درصد مرگ و میر در تهران مربوط به حوادث رانندگی است و در تهران منطقه 6 بالاترین میزان فوتی ناشی از سوانح رانندگی را داراست.

هر تهرانی روزانه 40 دقیقه از وقتش را در ترافیک هدر می دهد

دکتر تن زاده استاد دانشگاه نیز در این مراسم، با بیان این مطلب که ترافیک از جمله معضلات جدی تهران است گفت: هر تهرانی روزانه حداقل 40 دقیقه از وقتش را در ترافیک هدر می دهد.

وی اضافه کرد: تهران با جمعیت 13 میلیونی، 3 میلیون خودرو دارد اما در مقابل شهری مانند پاریس با 14 میلیون جمعیت 9 میلیون خودرو دارد که برخلاف تهران ترافیک در این کلانشهر روان است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی، مدیریت واحد و تصمیم گیری معین راه چاره برطرف ترافیک در تهران است.

تن زاده اضافه کرد: متأسفانه ما در تهران معضل تصادف عابر پیاده را نیز به شکل جدی داریم که این معضل دو برابر میانگین کشوری است. آیا ما برای جان انسان ها ارزش قائل هستیم؟ اگر آری، پس چرا اقدام مناسب صورت نمی گیرد؟

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ترافیک علم رفتار انسانی است و چون همه در این حوزه خودشان را صاحب نظر می دانند ما امروز به این معضل دچار شده ایم، اضافه کرد: در سال 2014 در کشور کانادا ایرانی ها منضبط ترین رانندگان معرفی شدند، این نشان می دهد ایرانی ها فرهنگ ترافیکی دارند اما قالبش را در کشور خود، ندارند.

این استاد دانشگاه با اشاره به کشور هند گفت: این کشور به لحاظ مباحث فرهنگی از ایران بسیار عقب تر است اما برای سال 2020 یک سیستم جامع حمل و نقل برقی را طراحی نموده ، اما ما با وجود اهمیت این موضوع بزرگراه صدر را می سازیم که هزینه آن بالغ بر ایجاد 70 کیلومتر خط مترو است.

تن زاده در سرانجام گفت: احتیاج امروز تهران مترو است و بعد ال.آر.تی و سپس بی.آر.تی، آن هم با مطالعه دقیق و به صورت برقی تا مشکل زیست محیطی نیز نداشته باشد.

tafatton.ir: تفطن، گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

faceraz.ir: فیس راز | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

batask.ir: باتسک | مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52884

به "سوانح رانندگی عامل مرگ و میر 40درصد تهرانی ها، منطقه6 در رتبه اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوانح رانندگی عامل مرگ و میر 40درصد تهرانی ها، منطقه6 در رتبه اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید